Garam Buluh KLs

Kini DiPasaran-Garam Buluh KLs

Kini DiPasaran-Garam Buluh KLs

Garam Buluh KLs

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Cara Penggunaan Garam Buluh KLs

Cara Penggunaan Garam Buluh KLs

Harga Pek Lengkap: RM170.00

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Khasiat Garam Buluh KLs

Khasiat Garam Buluh KLs

Harga Pek Ekonomi: RM270.00

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Mengapa Kita Perlu Mengamalkan Garam Buluh HKIII

Mengapa Kita Perlu Mengamalkan Garam Buluh HKIII

Apabila anda kepusat-pusat kesihatan anda akan terlihat carta piramid makanan yang seimbang. Fakta piramid pemakanan tersebut adalah yang di buat antara tahun empat puluhan hingga lima puluhan. Pada masa itu sumber makanan yang di perolehi oleh manusia amat jauh berbeza jika nak di bandingkan dengan sumber makanan pada hari ini, contohnya sayoran, buah-buahan dan bijirin pada waktu itu di baja dengan menggunakan baja organik iaitu tanah bakar atau tahi lembu dan petani tidak menggunakan racun serangga untuk menjaga hasil pertanian mereka.



Pada waktu itu juga mereka mendapat sumber ikan dan daging dari sumber yang segar dan tiada mengandungi bahan kimia. Mereka mendapat ikan dari nelayan tradisional atau pun nelayan bot pukat cerut. Mengenai ayam pula dari ayam kampong, sebenarnya ayam kampong itu makan makanan organik seperti beras, jagung, cacing, serangga dan rumput dan ia cari makanan sendiri tanpa di kurung dalam reban, bila ayam tersebut sudah berumur 8 bulan baru di kira cukup matang sudah sesuai di sembelih. Manakala mengenai daging lembu pula pada waktu itu lembu di beri makanan rumput sahaja, setelah lembu tersebut berumur 3 tahun baru sesuai di jual atau di sembelih.

Pada hari ini sayuran, buah-buahan dan bijirin hampir semuanya di baja dengan menggunakan baja kimia dan di sembur pulak dengan racun serangga. Ini bermakna sayuran dan buah-buahan pada hari ini tidak mengandungi mineral dan vitamin yang secukupnya.

Pada hari ini hampir semua daripada kita dapat sumber ikan dari nelayan yang menangkap ikan bersekala besar iaitu nelayan bot pukat tunda atau pukat rimau. Nelayan bot pukat tunda pergi kelaut menangkap ikan antara 7 hari hingga 14 hari lamanya. Dengan itu untuk menjadikan ikan yang mereka tangkap nampak macam segar mereka terpaksa menggunakan asid borik atau yang biasa di panggil ubat mayat supaya ikan tersebut tahan lama dan tidak cepat busuk. Dari sumber ikan pun sudah mengandungi bahan kimia.

Mengenai daging ayam pulak, pada hari ini ayam yang kita beli di pasar yang biasa di panggil ayam lembik itu, di beri makanan dedak yang mana ianya berasid tinggi selain dari itu ayam tersebut di suntik dengan ubat hormon tubesaran, ia adalah sejenis bahan kimia. Semasa ayam tersebut berumur antara 30 hari hingga  40 hari sudah boleh di jual di pasar atau di tempat-tempat tertentu.



Manakala dari sumber daging lembu pulak pada hari ini sebenarnya ada dua jenis, iaitu lembu yang di beri makan rumput dan lembu yang di beri makanan hampas kacang soya, hampas kulit nenas dan dedak, bahan tersebut semuanya merupakan bahan yang berasid tinggi selain dari itu supaya lembu tersebut cepat membesar ia di beri makan uria (uria-bahan kimia atau baja pokok) Lembu tersebut baru berumur 1 tahun sudah boleh di sembelih dan di jual di pasar. Daging lembu seperti ini adalah sangat berasid.

Dengan mengamalkan Garam Buluh HKIII setiap hari, kerana ia mengandungi 70 hingga 80 jenis zat galian atau mineral ia mampu meneutralkan bahan kimia dan asid dalam badan kita berulang-ulang kali, ia juga mampu membekalkan tenaga yang di perlukan oleh tubuh badan kita dengan secukupnya.

Nota : Jika anda mengunakan garam biasa untuk masakan, sebenarnya anda telah mengambil dua bahan kimia, pertama adalah bahan pembeku (soda) untuk membekukan air laut dan kedua bahan pemutih iaitu klorin untuk memutihkan garam biasa yang asalnya berwarna perang, dengan itu garam biasa berkimia dan berasid. Dan jika anda menggunakan garam bukit, garam gunung atau garam kristal garam tersebut adalah maseh berasid.

Bahaya : Jika anda masak menggunakan bahan perasa ia sangat berasid, bahan perasa boleh mereputkan tulang. Bukti: Sebenarnya orang-orang kampung yang kerja meracun rumput rampai mereka mencampurkan bahan perasa makanan pada racun rupai yang mereka gunakan supaya rumput rampai tersebut cepat mati.
Jika anda campakan sesudu bahan perasa makanan pada rumput sebelah pagi, sekiranya tak kena hujan pada sebelah petang rumput tersebut akan layu seterusnya ia akan lecur.
Bayangkan jika hari-hari anda menggunakan bahan perasa pada masakan anda, apakah yang akan terjadi pada tulang dan tubuh badan anda?? Fikir-fikirkanlah.

Penyelesaianya: Gunakan Garam Buluh HKIII ini untuk masakan hari-hari di rumah anda, selain ia memasinkan ia juga melemakan masakan anda itu, selain dari itu tulang anda akan jadi lebih kuat, serta tubuh badan anda akan lebih sihat dan betranaga.


 http://garambuluhenterprise.blogspot.com/2011/02/cara-pembelian-garam-buluh-kls3.html



Anda juga boleh terus menghubungi saya jika ada sebarang pertanyaaan atau inginkan maklumat lanjut mengenai Garam Buluh HKIII ini.

Tel: 011-35035889
Alamat: No 10 Jalan Nusaria 8/6, Taman Nusantara, Bandar Nusajaya 815500 Gelang Patah, Johor

back to top button