Garam Buluh KLs

Kini DiPasaran-Garam Buluh KLs

Kini DiPasaran-Garam Buluh KLs

Garam Buluh KLs

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Cara Penggunaan Garam Buluh KLs

Cara Penggunaan Garam Buluh KLs

Harga Pek Lengkap: RM170.00

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Khasiat Garam Buluh KLs

Khasiat Garam Buluh KLs

Harga Pek Ekonomi: RM270.00

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Cara Garam Buluh HKIII DiProses

Cara Garam Buluh HKIII DiProses


Garam Buluh HKIII di buat di pantai barat Korea, cara memperoses Garam Buluh HKIII adalah, di sedut air laut yang belum tercemar itu dan di masukan di satu tempat yang menyerupai petak-petak sawah, oleh kerana iklim di sana sejuk bila di biarkan air laut tersebut di tempat yang di sebutkan tadi dalam masa 5 hingga 7 hari ia akan beku dengan sendirinya. Bila air laut tersebut beku dan menjadi garam ia berwarna putih bersih. Selepas itu garam laut yang bersih tadi di masukan dalam batang buluh yang telah berumur 3 tahun keatas kemudian di tutup dengan tanah liat perang. Selepas itu batang-batang buluh yang mengandungi garam laut itu di susun dalam oven yang di perbuat daripada tanah liat. Selepas itu di bakar dengan menggunakan kayu pain.

Jam yang pertama dibakar ia menghasilkan kepanasan 900 C apabila menghampiri jam yang ke lapan ia menghasilkan kepanasan mencecah 1,500 C setelah selesai lapan jam di bakar garam dan batang buluh itu rentung. Selepas itu dua bahan yang rentung tadi di masukan dalam batang buluh yang baru dan di tutup dengan tanah liat perang yang baru kemudian di bakar dengan suhu kepanasan dan jangka masa seperti tadi. Proses tersebut di ulang-ulang sehingga 3 kali, 6 kali dan 9 kali.

Mengapa cara prosesan Garam Buluh HKIII melalui proses pembakaran?
Pertama untuk menghapuskan logam berat dan toksin dalam garam laut, kedua untuk menghapuskan logam berat dalam tanah liat perang dan ketiga untuk menghilangkan esenik (getah pokok) dalam batang buluh. Selain daripada itu untuk menyebatikan semua mineral yang ada dalam tiga bahan tersebut.

Antara keistimewaan Garam Buluh HKIII
1. Ia 100% dari bahan semula jadi
2. Mengandungi 70 hingga 80 jenis zat galian (mineral)
3. Anti oksida
4. Bersifat alkali
5. Mempunyai tahap pH10.44
6. Mempunyai tenaga BIO

Fungsi Garam Buluh HKIII
1. Meneutralkan asid dalam badan
2. Meneutralkan bahan kimia dalam badan
3. Menyahkan toksin dalam badan
4. Menyerap vitamin yang di ambil dengan lebih berkesan
5. Memberi lebih tenaga pada tubuh badan

Bagaimana garam biasa di proses? 
Garam biasa yang di jual di pasaran pada hari ini sebahagian besarnya adalah yang di buat di Negara Thailand.

Cara pemerosesan garam biasa adalah di sedut air laut dan di masukan kedalam satu tempat yang menyerupai petak sawah. Di sebabkan di negera tersebut iklimnya panas kalau air laut itu di biarkan di tempat tadi dalam masa yang singkat ia tidak beku-beku. Untuk supaya cepat beku maka pengusaha garam memasukan bahan pembeku yang biasanya di panggil soda, bahan tersebut adalah merupakan bahan kimia. Oleh kerana air laut di Negara tersebut sangat tercemar bila ia beku garam tersebut berwarna perang.

Untuk menampakan garam tersebut berwarna putih bersih maka pengusaha garam menghantar kekilang untuk proses selanjutnya. Pihak kilang akan memasukan bahan pemutih iaitu klorin sebagai untuk menjadikan garam yang perang tadi menjadi putih bersih. Dengan itu garam biasa mengandungi dua bahan kimia iaitu bahan pembeku (soda) dan bahan pemutih (klorin) Dua bahan kimia tersebutlah yang menyebabkan masalah darah tinggi, masalah buah pinggang dan angin ahmar.

Apa bezanya dengan garam gunung?
Pada zaman dahulu garam gunung adalah garam yang begitu bersih dan banyak khasiatnya. Tetapi di sebabkan manusia tidak menjaga alam semula jadi dengan baik maka udara pada hari ini begitu tercemar yang mana banyak mengandungi redikal bebas. Dengan itu air hujan yang menimpa gunung dalam tempuh yang lama menyebabkan garam gunung pada hari ini adalah berasid. Walau bagai manapun untuk di buat masakan garam gunung lebih baik berbanding garam biasa kerana ia bahan semula jadi dan tidak mengandungi bahan kimia. Tetapi untuk sebagai membantu merawat pelbagai masalah kesihatan garam gunung tidak berkesan kerana ia sendiri juga berasid.

Antara kelebihan Garam Buluh HKIII
Ia 100% semula jadi, Anti oksida, Bersifat alkali, Mengandungi 70 hingga 80 jenis zat galian atau mineral ia memberi lebih tenaga pada tubuh badan kita. Mempunyai tahap pH10.44 dan Mempunyai tenaga BIO mampu menyahkan kesan radiasi dari menonton Tv, mengadap computer, menggunakan talipon bimbit ia juga mampu menyahkan kesan narkotin pada rokok. Ia satu-satunya makanan kesihatan yang berupa makanan harian sesuai untuk masakan, minuman dan boleh di jadikan pencecah buah-buahan untuk menambah kelazatan.

Ia mampu mengalkalikan badan kita dan beruapaya meneutralkan asid dari makanan dan minuman yang kita ambil seharian berulang-ulang kali.Dapatkan Garam Buluh HKIII dari pengedar yang sah sahaja

No Whatsapp saya - 011-3503 5889
Alamat saya: No 10, Jalan Nusaria 8/6, Taman Nusantara 81550 Iskandar Puteri, Johor



 http://garambuluhenterprise.blogspot.com/2011/02/cara-pembelian-garam-buluh-kls3.html


Anda juga boleh terus menghubungi saya jika ada sebarang pertanyaaan atau inginkan maklumat lanjut mengenai Garam Buluh HKIII ini, sila Whatsapp ke 011-3503 5889


back to top button