Garam Buluh KLs

Kini DiPasaran-Garam Buluh KLs

Kini DiPasaran-Garam Buluh KLs

Garam Buluh KLs

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Cara Penggunaan Garam Buluh KLs

Cara Penggunaan Garam Buluh KLs

Harga Pek Lengkap: RM170.00

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Khasiat Garam Buluh KLs

Khasiat Garam Buluh KLs

Harga Pek Ekonomi: RM270.00

Baca Selanjutnya....
Beli Sekarang

Garam Buluh HKIII

Garam Buluh HKIII



Kenapa anda mesti pilih Garam Buluh HKIII? Jom saya kongsikan bagaimana Garam Buluh HKIII ini amat penting pada kita dalam menjaga tahap kesihatan dan ianya adalah pilihan terbaik untuk kita.

Garam Buluh HKIII berasal dari perubatan tradisi Korea semenjak beribu-ribu tahun dahulu. Korea (조선, Chosŏn atau 한국, Han-guk) adalah sebuah kawasan geografi, merupakan salah sebuah tamadun yang tertua di dunia.

Garam yang diambil dari pantai barat Semenanjung Korea dibekukan terlebih dahulu di iklim yang sejuk kemudian diisi ke dalam batang buluh yang berusia lebih dari tiga tahun dan ditutup dengan tanah liat merah dari lembah pendalaman. Garam tersebut kemudiannya dibakar dalam jangka masa selama 8 jam setiap kali pembakaran dan ianya di ulang sebanyak 3, 6 atau 9 kali dengan menggunakan kayu pain. Proses pembakaran yang menggunakan suhu kepanasan pada 900C hingga 1500C bertujuan untuk menghapuskan logam berat dan toksin  dalam garam laut. Garam Buluh HKIII mengandungi garam mineral bersifat alkali yang mengandungi 70 hingga 80 jenis zat galian atau mineral.

Garam mineral yang diperlukan oleh tubuh tidak dapat dijana di dalam badan. Tubuh manusia menyerap  zat galian atau mineral melalui makanan atau minuman. Oleh kerana itu, Garam Buluh HKIII adalah pilihan yang tepat untuk anda, khususnya bagi menangani masalah yang berikut :-

Membantu sintesis garam mineral, vitamin dan enzim
Membentuk struktur enzim dan protein
Menguatkan sistem pertahanan badan
Mengekalkan pH tubuh di mana mineral mampu meneutralkan toksin
berasid dengan pantas seperti asid urik
Membekalkan mineral surih yang penting bagi pembentukan tulang, otot, organ dalaman, darah dan lain-lain.
Berkesan dalam proses menyahtoksik, disinfeksi atau anti-inflamasi
Memulihkan masalah sistem penghadaman seperti gastrik, masalah usus dan hemorrhoid
Mengatasi masalah nasofaringeal (mata, mulut, telinga dan hidung)

serta banyak lagi penyakit-penyakit berbahaya yang lain.

Cuba anda lihat carta masalah kegemukan yang berlaku diseluruh dunia ini. Carta pada tahun 2005 menunjukkan 1.6 billion orang dewasa mengalami masalah kegemukan dan seramai 400 juta dalam kategori obes. Jangan biarkan diri anda menjadi salah seorang dari mereka.

Bagaimana pula dengan penyakit diabetes di Malaysia pada hari ini.Anda boleh lihat sendiri carta dibawah yang diambil dari IDF Diabetes-International Diabetes Federation.


Ini baru hanya masalah kegemukan dan diabetes...belum lagi masalah atau penyakit lain. Tidakkah perkara sebegini merisaukan anda sekeluarga? Apakah anda yakin yang anda dan keluarga anda kini berada ditahap kesihatan yang paling baik? Secara peribadi saya katakan...adalah lebih baik kita berusaha mencegah segala penyakit itu menghampiri kita...!!

Garam Buluh HKIII kaya dengan bahan mineral, bersifat alkali dan membantu mencegah pengoksidaan badan yang mengakibatkan penuaan. Salah satu punca kegemukan adalah badan yang bersifat asid. Pengambilan Garam Buluh HKIII boleh membantu anda menyeimbangkan pH badan supaya berada dalam tahap pH  badan yang sihat, iaitu 7.35 – 7.45 (sifat alkali lemah)

Cara penggunaan Garam Buluh HKIII untuk mengurangkan berat badan :
1-2 kali seminggu, 3 pek masing-masing dibancuh ke dalam 3 gelas air (~300 ml) dan minum. Kemudian minum 3 gelas air lagi. Ini dapat menjaga kesihatan usus, membantu penyerapan nutrien serta dapat mencantikkan kulit.

Selain dari penggunaan Garam Buluh HKIII ini, secara peribadi saya sarankan.....anda juga harus mengamalkan gaya kehidupan yang sihat dan gembira. Pelbagaikan pengambilan makanan dan melakukan sedikit senaman yang sesuai untuk diri anda sekeluarga. Badan sihat keluarga bahagia...!!

Dapatkan Garam Buluh HKIII dari pengedar yang sah sahaja. Anda boleh dapatkan  Garam Buluh HKIII ini secara online DISINI.

Mencegah Adalah Lebih Baik Dari Merawat

 http://garambuluhenterprise.blogspot.com/2011/02/cara-pembelian-garam-buluh-kls3.html


Anda juga boleh terus menghubungi saya jika ada sebarang pertanyaaan atau inginkan maklumat lanjut mengenai Garam Buluh HKIII ini.

Whatsapp; 011-3503 5889

Alamat: No 10 Jalan Nusaria 8/6, Taman Nusantara, Iskandar Puteri 81550 Gelang Patah Johor

back to top button